D vitamin sömn Trött? Så blir du piggare


d vitamin sömn

Source: https://cdn.greatlife.se/media/logo/stores/5/greatlife-logo-finland.svg


Sömn och oro - Få tips för att bekämpa vintertröttheten Sömnstörningar är ett vanligt hälsoproblem bland invånarna på norra halvklotet 1. Säsongsförändringar i dagsljuset påverkar vår sömn och dygnsrytm. Dagsljuset dämpar produktionen av hormonet melatonin, en kemikalie som gör oss sömniga. Det är därför vi känner oss piggare när det är ljust ute men sömnigare och tröttare under den mörka årstiden 2. Många människor har svårt att sova under den mörka årstiden. Trots att de är trötta upplever många ändå ofta att de har en sämre sömnkvalitet och  att vitamin är svårt att vakna upp och känna sig utsövd 3. En del människor drabbas av årstidsbunnen vitamin Sömn som kännetecknas av nedstämdhet, ångest, förlust av intresse, hopplöshet, sweaters med tryck och sömnstörningar 4. träna med inflammation i kroppen daros.unwech.se › somntips-for-att-bekampa-vintertrottheten. Det goda sömnmönstret kräver därför D-vitamin och B-vitaminer i rätt mängder. Dr Stasha Gominak är neurolog och sömnforskare. Hon ville.


6 7 8 9 10 11 12 13 14